Tilgængelighedserklæring for Realkredit Danmarks digitale services


Realkredit Danmark forpligter sig til at sikre digital tilgængelighed for privatkunder, der benytter vores digitale services.

Vi arbejder løbende på at forbedre brugervenligheden for at sikre, at vores digitale løsninger lever op til relevante tilgængelighedsstandarder, som beskrevet i lov nr. 801 af 7.6.2022.

Vores målsætninger på området

Vores mål er at opfylde niveau A-og AA-niveaukriterierne i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) version 2.1, som loven kræver.

Vi vurderer, at vi delvist lever op til kravene for tilgængelighed, og arbejder aktivt på at forbedre vores digitale services. Realkredit Danmark leverer følgende digitale services:

RD.dk/privat (website)

Denne service lever delvist op til tilgængelighedskravene. Vi arbejder aktivt med at forbedre brugeroplevelsen og tilgængeligheden.

Dokumenter og e-mails

Som bruger kan du støde på PDF-dokumenter og e-mails, der er tilknyttet en service, som på nuværende tidspunkt kun delvist lever op til tilgængelighedskravene. Det kan fx være forkert læserækkefølge, links uden tilstrækkelig forklaring, for lav kontrast og manglende understøttende tekster. Vi arbejder aktivt på at forbedre disse mangler.

Feedback og kontakt

Vi sætter stor pris på din feedback. Hvis du oplever udfordringer eller har forslag til forbedringer, vil vi meget gerne høre fra dig på mail: rd@rd.dk eller tlf. +45 70 15 15 16.

Tilsynsførende myndighed

Er du ikke tilfreds med vores svar, kan du henvende dig til Sikkerhedsstyrelsen, som er den tilsynsførende myndighed. Du finder kontaktoplysninger ved at følge dette link Sikkerhedsstyrelsen.

Sådan opdaterer vi erklæringen

Vi opdaterer erklæringen løbende, og minimum en gang om året, for at afspejle ændringer i vores digitale services og tilgængelighedsarbejde.

Erklæringen er offentliggjort første gang 25.09.2025.