I Realkredit Danmark har vi stort fokus på at bekæmpe økonomisk kriminalitet. Det mærker du også som kunde. Som alle andre finansielle virksomheder i EU har vi nemlig pligt til at følge de såkaldte ”Kend din kunde-regler”, der betyder, at vi skal kunne dokumentere, hvem vores kunder er, og at vi forstår vores kunders indtægtskilder. Når vi kender dig – og alle vores andre kunder – kan vi bedre:
Vi ved, at det kan føles besværligt eller måske ligefrem irriterende, når vi beder om oplysninger og/eller kopi af legimitation. Men lige som i sikkerhedskontrollen i lufthavnen giver alle de rejsende en tryg rejse, så er det både nødvendigt og til alles bedste, at vi efterlever reglerne og løbende opdaterer oplysningerne om vores kunder.
Hvordan kontakter vi dig?
Som erhvervskunde i Realkredit Danmark vil du opleve at blive kontaktet via kendte digitale kanaler såsom e-Boks og e-mail samt fysisk brev, hvor vi beder dig/din virksomhed om at svare på en række spørgsmål enten over telefonen eller ved at logge ind og opdatere jeres oplysninger.
Spørgsmålene er tilpasset virksomheden og de personer, som er knyttet til virksomheden, så vi kan opdatere alle de informationer, vi har brug for.
Er din virksomhed kautionist for et eller flere lån i Realkredit Danmark, har vi også spørgsmål til dig/din virksomhed, og du vil derfor også blive kontaktet.
Vil du opdatere oplysninger om din virksomhed nu?
Det tager cirka 10-15 minutter. Når du klikker på Kom i gang, kommer du ind på vores portal, som vi deler med resten af Danske Bank-koncernen. Danske Bank indhenter og behandler oplysningerne på vegne af Realkredit Danmark. Danske Bank er således databehandler for Realkredit Danmark og bruger ikke dine oplysninger til andre formål.
Vi stiller nogle spørgsmål om din virksomhed og anbefaler, at du har følgende klar: